Adevarul, 30 mai 2007:

— Dan BOICEA 

Manelele si telenovelele ramân in topul consumului

Carti-2006 Românii se uită la comedii şi telenovele, ascultă muzică populară şi manele, citesc romane de dragoste şi de aventuri. Consumul cultural este mai intens decât în anii trecuţi, dar rămâne plasat într-o zonă superficială, dominată de produse mediocre.

Unul dintre punctele surprinzătoare ale sondajului arată că 15% din români nu ştiu să numească nici măcar un singur autor român de literatură, iar 54,1% nu cunosc niciun nume de autor străin. Primele nume de scriitori români pe care le-au amintit repondenţii sunt, în ordine, Mihai Eminescu, Mihail Sadoveanu, Ion Creangă, Liviu Rebreanu şi I.L. Caragiale, mai ales datorită prezenţei lor în programa şcolară. Numele de autori de literatură străină menţionate cel mai frecvent au fost William Shakespeare, Alexandre Dumas, Lev Tolstoi, Sandra Brown şi Fiodor Dostoievski.

Tendinţe de creştere faţă de anul trecut s-au remarcat în ceea ce priveşte numărul celor care merg la teatru, operă şi la muzee. (Cititi articolul)

(Fragmentul de mai sus a fost preluat din cotidianul Adevarul, cu respectarea prevederilor Comunicatului CRP privind protejarea drepturilor intelectuale.)

“Barometrul Cultural este o cercetare sociologică proiectată şi realizată de către Centrul de Studii şi Cercetări în Domeniul Culturii şi finanţată de către Ministerul Culturii având ca scop descrierea şi analiza peisajului consumului cultural din Romania, atât la nivel de infrastructură, cât şi la nivel de comportamente individuale. Prima cercetare de acest fel a fost realizată în anul 2005,  Barometrul Cultural 2006 reprezentând o continuare a acesteia şi fiind realizat de către CSCDC, impreună cu Metromedia Transilvania, în lunile noiembrie şi decembrie 2006. Cercetarea constă dintr-un sondaj reprezentativ la nivel naţional pentru populaţia de peste 15 ani, pe un eşantion de 1485 de subiecţi, marja de eroare fiind de +/- 2,9%. Miza acestui studiu este multiplă. În primul rând s-a urmărit identificarea unor zone critice ale consumului cultural, demers util pentru fundamentarea unor politici relevante din punct de vedere social şi cultural.

(Mai multe detalii gasiti pe pagina de internet a Centrului de Studii si Cercetari in Domeniul Culturii, CSCDC)  

This entry was posted on Wednesday, May 30th, 2007 at 8:14 am and is filed under Mântuirea prin cultura. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed at this time.