Cartea vinde!
“Sexul vinde” este deja un binecunoscut cliseu; sexul vinde chiar orice: fie ca vorbim de filme, reclame, publicatii si chiar teatru! (lista este aproape nesfarsita), la o privire chiar neavizata se observa ca sexul creste audienta/ratingul/tirajul/notorietatea.
Constat cu placuta surprindere faptul ca si in Romania, Cartea vinde! Da, ati citit bine, chiar asta am vrut sa spun: cartea vinde. Ideea promotionala de asociere a ziarelor sau a revistelor cu diferite carti, in scopul evident al cresterii tirajului respectivei publicatii periodice, nu este nici noua si nici originala. Chiar pe la inceputul anilor 1990 (pe vremea celebrei “gaini cu trei picioare”, cand in Romania marile cotidiane se tipareau in tiraje de sute de mii de exemplare, iar cititorii se calcau in picioare – uneori la propriu – pentru a-si cumpara ziarul preferat), acest sistem de vanzare se nastea in Europa (Italia, Spania, Portugalia si ceva mai tarziu Franta au fost pionierii reusitului experiment). Am mai intalnit aceasta practica in Austria, Suedia si chiar in Ungaria, inainte de anul 2000.
Ma bucur foarte tare sa vad ca si presa romaneasca a adoptat aceasta tactica, chiar cu mult succes — dupa cum spun ei insisi. Pana la urma conteaza mai putin ceea ce se afla in spatele ofertei, si mai mult faptul ca tot mai multi cititori isi pot cumpara carti (in general bune) la preturi de cele mai multe ori acceptabile.
Actiunea lor de marketing are si efecte colaterale pozitive: indeamna si incurajeaza lumea sa citeasca. Ceea ce nu este rau deloc. Cotidianul, Adevarul, Jurnalul National, Saptamana financiara sunt doar cateva dintre publicatiile romanesti care ofera cititorilor carti de calitate. In urmatoarele opt zile de sambata va voi prezenta cate o oferta, asa, doar cu scopul de va indemna sa cititi mai mult si mai bine.
2 comments so far